SISTEMA DE BIBLIOTECAS


Mixing secrets for the small studio / (Record no. 18580)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 03560cam a2200265 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 018580
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control UAHC_CL
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20170803121640.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 130516s2011 xxu 000 eng
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9780240815800
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen UAHC_CL
Centro/agencia transcriptor UAHC_CL
Centro/agencia modificador UAHC_CL
082 04 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY
Número de clasificación 621.3893
Número de documento/Ítem S477
Número de edición 22
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Senior, Mike
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Mixing secrets for the small studio /
Mención de responsabilidad, etc. Mike Senior.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Nombre del editor, distribuidor, etc. Focal Press
Lugar de publicación, distribución, etc. Nueva York
Fecha de publicación, distribución, etc. 2011
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 342 p.
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Machine generated contents note: TABLE OF CONTENTS Part 1: Hearing & ListeningChapter 1: Choosing & Using Nearfield MonitorsChapter 2: Other Important Monitoring SystemsChapter 3: Low-end Damage LimitationChapter 4: Staying ObjectivePart 2: Mix PreparationChapter 5: Not So Fast! -- Starting At The Beginning [includes session layout, track clean-up, & multing]Chapter 6: Comping & Arrangement TipsChapter 7: Adjusting Timing & GrooveChapter 8: Tuning CorrectionPart 3: Building Your BalanceChapter 9: Where To Start? [includes faders, panning, and working order]Chapter 10: Equalising For A ReasonChapter 11: Beyond EQ [includes distortions, exciters, synths, microeffects]Chapter 12: Compressing For A ReasonChapter 13: Beyond Compression [includes other dynamics processors]Chapter 14: Combining EQ & Compression [includes plug-in order, multi-band dynamics, and dynamic EQ]Chapter 15: The Power Of Side-chainsPart 4: Sweetening To TasteChapter 16: The Reverb FixChapter 17: Delay EffectsChapter 18: Modulation TreatmentsChapter 19: Stereo Processing & PitfallsChapter 20: Automation: More Than HumanChapter 21: Finishing Off [including loudness-matching, snags, and revisions]AppendicesAppendix 1: Some Fundamental Principles Of Sound & Gain ManagementAppendix 2: Multi-miking, Phase & PolarityAppendix 3: Glossary.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. In the book, Mike shares his own numerous tips, as well as tricks heÕs learnt from some of the industryÕs top engineers, including Michael Brauer, Chris and Tom Lord-Alge, Tony Maserati, Andy Wallace and many more. At well over 300 pages, thereÕs plenty of information to digest, and itÕs all been helpfully categorised and split into easily navigable chapters. The book covers topics such as monitoring, including speaker types and room acoustics; mix preparation, from fixing timing and tuning errors to modifying a songÕs arrangement; effects and processing, including the use of reverb, delay, EQ and compression; and finishing a mix, as well as dealing with revision requests made by the client. At the end of each chapter is a section titled Cut To The Chase, which summarises all the points made therein.\As well as providing all this information, Mike has produced over 350 audio files to accompany the chapters in the book, provided in both MP3 and uncompressed WAV formats. HeÕs also sought out bands and producers kind enough to agree to make unmixed multitracks of their recordings available for budding mix engineers to practice mixing with. These are available to everyone, for free, at http://cambridge-mt.com/ms-ch15.htm#audio.\A copy of the book has been doing the rounds at SOS HQ, and everyone whoÕs seen it has been very impressed by the quality and range of information. Available now, Mixing Secrets For The Small Studio can be bought for around £20. For more information, check out the web site below.
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada REPRODUCCION DEL SONIDO
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Estudios de grabación
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Sistemas de sonido de alta fidelidad
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO
Término no controlado PRODUCCION MUSICAL
658 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--OBJETIVO CURRICULAR
Objetivo curricular principal López, Héctor Gerardo
900 ## - ELEMENTOS DE DATOS A LOCAL, LDA (RLIN)
Nombre de persona 621.3893 SEN
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Libro
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Estado dañado No para préstamo Código de colección Localización permanente Ubicación/localización actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Total de préstamos Renovaciones totales Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Fecha del último préstamo Número de copia Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
          Biblioteca Artes Biblioteca Artes Colección General 2017-08-03 9 8 621.3893 SEN 1410359 2024-03-06 2023-11-17 1 2017-08-03 Libro



©2023 Unidad de Procesos Comunicacionales / Universidad Academia de Humanismo Cristiano