Thinking historically : (Record no. 21962)
[ view plain ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 02003cam a2200229 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 021962 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | UAHC_CL |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170803122045.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 121107s2009 ca 000 spa |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781442610996 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | UAHC_CL |
Centro/agencia transcriptor | UAHC_CL |
Centro/agencia modificador | UAHC_CL |
082 04 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY | |
Número de clasificación | 907.2 |
Número de documento/Ítem | L662 |
Número de edición | 22 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Lévesque, Stéphane |
Fechas asociadas al nombre | 1971- |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Thinking historically : |
Resto del título | educating students for the twenty-first century / |
Mención de responsabilidad, etc. | Stéphane Lévesque. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. | |
Nombre del editor, distribuidor, etc. | University of Toronto |
Lugar de publicación, distribución, etc. | Toronto |
Fecha de publicación, distribución, etc. | 2009 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | 221 p. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Two simple but profound questions have preoccupied scholars since the establishment of history education over a century ago: what is historical thinking, and how do educators go about teaching it? In Thinking Historically, Stéphane Lévesque examines these questions, focusing on what it means to think critically about the past. As students engage with a new century already characterized by global instability, uncertainty, and rivalry over claims about the past, present, and future, this study revisits enduring questions and aims to offer new and relevant answers.\Drawing on a rich collection of personal, national, and international studies in history education, Lévesque offers a coherent and innovative way of looking at how historical expertise in the domain intersects with the pedagogy of history education. Thinking Historically provides teacher educators, and all those working in the field of history education, ways of rethinking their practice by presenting some of the benchmarks, in terms of procedural concepts, of what students ought to learn and do to become more critical historical actors and citizens.\As questions regarding history education impinge upon educators with greater force than ever, this timely study explores different ways of approaching and engaging with the discipline in the twenty-first century. |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | HISTORIA |
Subdivisión general | METODOLOGIA |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | Historia |
Subdivisión general | Estudio y enseñanza |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | HISTORIOGRAFIA |
900 ## - ELEMENTOS DE DATOS A LOCAL, LDA (RLIN) | |
Nombre de persona | 907.2 LEV |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Libro |
Estado de retiro | Estado de pérdida | Estado dañado | No para préstamo | Código de colección | Localización permanente | Ubicación/localización actual | Ubicación en estantería | Fecha de adquisición | Signatura topográfica completa | Código de barras | Fecha visto por última vez | Número de copia | Precio válido a partir de | Tipo de ítem Koha |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biblioteca Central | Biblioteca Central | Colección General | 2017-08-03 | 907.2 LEV | 1405925 | 2024-03-20 | 2 | 2017-08-03 | Libro |