Collaboration on display : (Record no. 24545)
[ view plain ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 02853cab a2200229 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 024545 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | UAHC_CL |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170810105935.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 010731b xx j 000 1 eng |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | UAHC_CL |
Centro/agencia transcriptor | UAHC_CL |
Centro/agencia modificador | UAHC_CL |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Fienup-Riordan, Ann |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Collaboration on display : |
Resto del título | a Yup´ik Eskimo exhibit at three national museums. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. | |
Lugar de publicación, distribución, etc. | Arlington |
Nombre del editor, distribuidor, etc. | American Antropological Association |
Fecha de publicación, distribución, etc. | 1999 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | En: American Anthropologist. -- Vol. 101 No. 2 (junio 1999), pp. 374-378. ISSN 00027294 |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | In the following pages I describe what happens when an exhibit dense in local meanings enters the national arena. The Yup'ik mask exhibit Agayuliyararput (Our Way of Making Prayer) began as "visual repatriation"Ñbringing objects out of museums back into a local contextÑand ended as a tribal exhibit displayed in three very different majority institutions, including an American Indian museum, a natural history museum, and an art museum. The mask exhibit was developed as a three-way collaboration between Yup'ik community members, an anthropologist, and museum professionals. As it traveled farther from home, not only the objects but the process that produced the exhibit were differently presented. While majority institutions chase the language of collaboration, their institutional structures constrain how such collaborations are played out. For the "insider's perspective" of a locally grounded exhibit to survive, majority institutions must not only display the results of collaboration, but participate in the process. |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | MUSEOS DE ARTE |
773 0# - ENLACE AL DOCUMENTO FUENTE/ENTRADA DE REGISTRO ANFITRIÓN | |
Título | American anthropologist |
Número de control del registro | 024522 |
900 ## - ELEMENTOS DE DATOS A LOCAL, LDA (RLIN) | |
Nombre de persona | AM. ANTHROPOL.-02/99 |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Analítica de revista |
Fuente del sistema de clasificación o colocación | Dewey Decimal Classification |
Estado de retiro | Estado de pérdida | Estado dañado | No para préstamo | Código de colección | Localización permanente | Ubicación/localización actual | Ubicación en estantería | Fecha de adquisición | Total de préstamos | Signatura topográfica completa | Código de barras | Fecha visto por última vez | Número de copia | Precio válido a partir de | Tipo de ítem Koha |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biblioteca Central | Biblioteca Central | Colección General | 2017-08-03 | AM. ANTHROPOL.-02/99 | FICTICIO157 | 2019-01-08 | 1 | 2017-08-03 | Analítica de revista |