Reconceptualizing curriculum development : (Record no. 49551)
[ view plain ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 02380cam a2200265 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 000182 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | UAHC_CL |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170815211120.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 170713s2015 xxu 000 eng |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9780415704274 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | UAHC_CL |
Centro/agencia transcriptor | UAHC_CL |
Centro/agencia modificador | UAHC_CL |
082 04 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY | |
Número de clasificación | 374.00072 |
Número de documento/Ítem | R311 |
Número de edición | 20 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Reconceptualizing curriculum development : |
Resto del título | inspiring and informing action / |
Mención de responsabilidad, etc. | James G. Henderson, ...[et.al.]. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN | |
Mención de edición | 1a. ed. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. | |
Nombre del editor, distribuidor, etc. | Routledge |
Lugar de publicación, distribución, etc. | New York |
Fecha de publicación, distribución, etc. | 2015 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | 237 p. |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Studies in Curriculum Theory Series |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Reconceptualizing Curriculum Development provides accessible, clear guidance on curriculum problem solving and educational leadership through the practice of a synoptic curriculum study. This practice integrates three influential interpretations of curriculum--curriculum as deliberative artistry, curriculum as complicated conversation, and curriculum as currere--with John Dewey's lifetime work on reflective inquiry. At its heart, the book advances a way of studying as a way of living with reference to the question: How might I live as a democratic educator? The study guidance is organized as an open-ended scaffolding of three embedded reflective inquiries informed by four deliberative conversations. Study recommendations are provided by a carefully selected team. The field-tested study-based approach is illustrated through a multi-layered, multi-voiced narrative collage of four experienced teachers' personal journeys of understanding in a collegial study context. Applying William Pinar's argument that a "conceptual montage" enabling teachers to lead complicated conversations should be the focus for curriculum development in the field's current 'post-reconceptualist' moment, the book moves forward the educational aim of facilitating a holistic subject/self/social understanding through the practice of a balanced hermeneutics of suspicion and trust. It closes with a discussion of cross-cultural collaboration and advocacy, reflecting the interest of curriculum scholars in a wide range of countries in this study-based, lead-learning approach to curriculum development |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | PLANIFICACION CURRICULAR |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | PLANIFICACION |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA | |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada | PLANIFICACION CURRICULAR |
Subdivisión general | INVESTIGACIONES |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO | |
Término no controlado | MAGISTER EN EDUCACION |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Henderson, James G. |
900 ## - ELEMENTOS DE DATOS A LOCAL, LDA (RLIN) | |
Nombre de persona | 374.00072 REC |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Libro |
Estado de retiro | Estado de pérdida | Estado dañado | No para préstamo | Código de colección | Localización permanente | Ubicación/localización actual | Ubicación en estantería | Fecha de adquisición | Signatura topográfica completa | Código de barras | Fecha visto por última vez | Número de copia | Precio válido a partir de | Tipo de ítem Koha |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biblioteca Central | Biblioteca Central | Colección General | 2017-08-15 | 374.00072 REC | 1442064 | 2022-12-21 | 1 | 2017-08-15 | Libro |