MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02257cam a2200277 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
000185 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UAHC_CL |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20170815211120.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
170714s2013 xxu 000 eng |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781412988902 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
UAHC_CL |
Centro/agencia transcriptor |
UAHC_CL |
Centro/agencia modificador |
UAHC_CL |
082 04 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
375.001 |
Número de documento/Ítem |
S337 |
Número de edición |
20 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Schiro, Michael |
Fechas asociadas al nombre |
1942- |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Curriculum theory : |
Resto del título |
conflicting visions and enduring concerns / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Michael Stephen Schiro. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
2a ed. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Sage |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Los Angeles |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2013 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
297 p. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
The Second Edition of Curriculum Theory: Conflicting Visions and Enduring Concerns presents a clear, unbiased, and rigorous description of the major curriculum philosophies that have influenced educators and schooling over the last century. Author Michael Stephen Schiro analyzes four educational visions--Scholar Academic, Social Efficiency, Learner Centered, and Social Reconstruction--to enable readers to reflect on their own educational beliefs and more productively interact with educators who might hold different beliefs. New to this edition: In chapter 2, the section on teaching has been reorganized and a new subsection added on teachers as transmitters, mediators, or translators; several new sections on the learner centered ideology, including one major section that provides a description and analysis of a learner centered curriculum. Other sections include elements such as a discussion of the relationship between knowledge and experience, and the nature and structure of the learning environment of the ideology; seven new sections have been added to chapter 6, including six plays in which four teachers discuss their beliefs about enduring curricular issues and related current "hot" curriculum topics in ways that highlight the differences between the ideologies; and an additional section in chapter 6 discusses in how each of the ideologies takes advantage of the use of technology in curriculum and during instruction. |
521 ## - NOTA DE PÚBLICO DESTINATARIO |
Nota de público destinatario |
NTI: Fundamentos de los Procesos Curriculares de Educación Media |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
PLANIFICACION CURRICULAR |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
DISEÑO CURRICULAR |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
EDUCACION |
Subdivisión general |
CURRICULUM |
653 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--NO CONTROLADO |
Término no controlado |
MAGISTER EN EDUCACION |
658 ## - TÉRMINO DE INDIZACIÓN--OBJETIVO CURRICULAR |
Objetivo curricular principal |
Abraham, Mirtha |
900 ## - ELEMENTOS DE DATOS A LOCAL, LDA (RLIN) |
Nombre de persona |
375.001 SCH |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) |
Tipo de ítem Koha |
Libro |