SISTEMA DE BIBLIOTECAS


Applied theatre: Facilitation: (Record no. 51264)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija cam a22 4500
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control UAHC
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20181126162947.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 181031s2017 uk |||| |||| 00| 0 eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781472576934
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema ARTES
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen UAHC_CL
Centro/agencia transcriptor UAHC_CL
Centro/agencia modificador UAHC_CL
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY
Número de edición 21
Número de clasificación 792
Número de documento/Ítem P937
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
9 (RLIN) 5393
Nombre de persona Preston, Sheila
Fechas asociadas al nombre 1968-
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Applied theatre: Facilitation:
Resto del título Pedagogies, Practices, Resilience
Mención de responsabilidad, etc. Sheila Preston.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Great Britain:
Nombre del editor, distribuidor, etc. Bloomsbury,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2017.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 254 p.
440 ## - MENCIÓN DE SERIE/PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--TÍTULO
9 (RLIN) 5394
Título Methuen / drama
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Part 1: A Conceptual Framework -- Pedagogies: Critical Facilitation -- Practices: Doing and Performing -- Resilience in Dilemmatic Spaces -- Part 2: Case Studies: Pedagogies, Practices and Contexts -- Send in the Clowns / Paul Murray -- All Our Stress Goes in the River: The Drama Workshop as a (Playful) Space for Reconciliation / Sarah Woodland --<br/>Repositioning the Learning-Disabled Performing Arts Student as Critical Facilitator / Liselle Terret -- The Art of Facilitation: 'Tain't what you do (it's the way that you do it)' / Michael Balfour -- More than a Sum of Parts? Responsivity and Respond-ability in Applied Theatre Practitioner Expertise / Kay Hepplewhite -- The Artist as Questioner: Why We Do What We Do / Ananda Breed -- 'Ain't you got a right to the tree of life?': Facilitators' Intentions Towards Community, Integrity and Justice / Cynthia Cohen.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Applied Theatre: Facilitation is the first publication that directly explores the facilitator's role within a range of socially engaged theatre and community theatre settings. The book offers a new theoretical framework for understanding critical facilitation in contemporary dilemmatic spaces and features a range of writings and provocations by international practitioners and experienced facilitators working in the field.<br/>Part One offers an introduction to the concept, role and practice of facilitation and its applications in different contexts and cultural locations. It offers a conceptual framework through which to understand the idea of critical facilitation: a political practice that that involves a critical (and self-critical) approach to pedagogies, practices (doing and performing), and resilience in dilemmatic spaces. Part Two illuminates the diversity in the field of facilitation in applied theatre through offering multiple voices, case studies, theoretical positions and contexts. These are drawn from Australia, Serbia, Kyrgyzstan, India, Israel/Palestine, Rwanda, the United Kingdom and North America, and they apply a range of aesthetic forms: performance, process drama, forum, clowning and playmaking. Each chapter presents the challenge of facilitation in a range of cultural contexts with communities whose complex histories and experiences have led them to be disenfranchised socially, culturally and/or economically.
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO
Nombre del programa NTI: Experiencias teatrales desde el margen narrativo entorno teatro y risiliencia.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
9 (RLIN) 999
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Teatro
Subdivisión general Enseñanza
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
9 (RLIN) 3155
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Teatro y sociedad
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Dewey Decimal Classification
Tipo de ítem Koha Libro
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Código de colección Localización permanente Ubicación/localización actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Fuente de adquisición Coste, precio normal de compra Total de préstamos Renovaciones totales Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Fecha del último préstamo Número de copia Coste, precio de reemplazo Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Dewey Decimal Classification     Bibliografía Complementaria Biblioteca Artes Biblioteca Artes Colección General 2018-10-31 Compra 30000.00 1 1 792 PRE 1443240 2024-03-06 2018-12-04 c.1 30000.00 2018-10-31 Libro



©2023 Unidad de Procesos Comunicacionales / Universidad Academia de Humanismo Cristiano