MARC details
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02513nam a22002417a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UAHC |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240909115426.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
240909s2020 -us|||| |||| 00| 0 spa d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9781642830712 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
ARTES |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
UAHC |
Centro/agencia transcriptor |
UAHC |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
711.41 |
Número de documento/Ítem |
D457 |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Designing streets for kids. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Washington : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Island Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
[2020]. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xvii, 195 páginas |
Otras características físicas |
: ilustraciones a color, mapas a color, planos a color. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Making a city that works for children creates a city that better serves all of its residents across ages and abilities. Yet we have created unsafe street conditions for children in cities around the world. Every day, more than 500 children die in road crashes globally. The physical and mental health benefits of walking and biking are challenged by speeding traffic and unsafe pedestrian rights of way. Streets that are designed with the needs of children and their caregivers in mind have been shown to improve road safety, health, and quality of life. Building on the success of their Global Street Design Guide, the National Association of City Transportation Officials, NACTO, Global Designing Cities Initiative, GDCI, Streets for Kids program has developed child focused design guidance to inspire leaders, inform practitioners, and empower communities around the world to consider their city from the eyes of a child. The guidance in Designing Streets for Kids captures international best practices, strategies, programs, and policies that cities around the world have used to design streets and public spaces that are safe and appealing to children from their earliest days. The guidance also highlights tactics for engaging children in the design process, an often-overlooked approach that can dramatically transform how streets are designed and used. From addressing the lack of mobility options to noise and air pollution, this graphics-rich guide will help to design better streets, and thereby better cities, for kids of all ages and their caregivers. Designing Streets for Kids provides both inspiration and application. By focusing specifically on children and caregivers, this book fills a significant void in physical urban design guidance. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Calles |
Subdivisión general |
Diseño y construcción |
9 (RLIN) |
20259 |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Arquitectura del paisaje |
9 (RLIN) |
7785 |
710 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada |
National Association of City Transportation Officials |
9 (RLIN) |
20257 |
710 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada |
Global Designing Cities Initiative |
9 (RLIN) |
20258 |
900 ## - ELEMENTOS DE DATOS A LOCAL, LDA (RLIN) |
Nombre de persona |
711.41 DES |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Dewey Decimal Classification |
Tipo de ítem Koha |
Libro |