SISTEMA DE BIBLIOTECAS


Designing streets for kids. (Record no. 62010)

MARC details
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 02513nam a22002417a 4500
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control UAHC
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20240909115426.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 240909s2020 -us|||| |||| 00| 0 spa d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781642830712
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema ARTES
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen UAHC
Centro/agencia transcriptor UAHC
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY
Número de clasificación 711.41
Número de documento/Ítem D457
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Designing streets for kids.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Washington :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Island Press,
Fecha de publicación, distribución, etc. [2020].
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xvii, 195 páginas
Otras características físicas : ilustraciones a color, mapas a color, planos a color.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Making a city that works for children creates a city that better serves all of its residents across ages and abilities. Yet we have created unsafe street conditions for children in cities around the world. Every day, more than 500 children die in road crashes globally. The physical and mental health benefits of walking and biking are challenged by speeding traffic and unsafe pedestrian rights of way. Streets that are designed with the needs of children and their caregivers in mind have been shown to improve road safety, health, and quality of life. Building on the success of their Global Street Design Guide, the National Association of City Transportation Officials, NACTO, Global Designing Cities Initiative, GDCI, Streets for Kids program has developed child focused design guidance to inspire leaders, inform practitioners, and empower communities around the world to consider their city from the eyes of a child. The guidance in Designing Streets for Kids captures international best practices, strategies, programs, and policies that cities around the world have used to design streets and public spaces that are safe and appealing to children from their earliest days. The guidance also highlights tactics for engaging children in the design process, an often-overlooked approach that can dramatically transform how streets are designed and used. From addressing the lack of mobility options to noise and air pollution, this graphics-rich guide will help to design better streets, and thereby better cities, for kids of all ages and their caregivers. Designing Streets for Kids provides both inspiration and application. By focusing specifically on children and caregivers, this book fills a significant void in physical urban design guidance.
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Calles
Subdivisión general Diseño y construcción
9 (RLIN) 20259
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Arquitectura del paisaje
9 (RLIN) 7785
710 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada National Association of City Transportation Officials
9 (RLIN) 20257
710 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada Global Designing Cities Initiative
9 (RLIN) 20258
900 ## - ELEMENTOS DE DATOS A LOCAL, LDA (RLIN)
Nombre de persona 711.41 DES
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Fuente del sistema de clasificación o colocación Dewey Decimal Classification
Tipo de ítem Koha Libro
Holdings
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Código de colección Carrera Localización permanente Ubicación/localización actual Ubicación en estantería Fecha de adquisición Fuente de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Número de copia Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Dewey Decimal Classification     Bibliografía Complementaria Arquitectura Biblioteca Artes Biblioteca Artes Colección General 2024-09-09 Donación   711.41 DES 1444621 2024-09-24 1 2024-09-09 Libro



©2023 Unidad de Procesos Comunicacionales / Universidad Academia de Humanismo Cristiano